دفتر روزنامه خبر ورزشی

دفتر روزنامه خبر ورزشی

دفتر روزنامه خبر ورزشی

خبر ورزشی یک روزنامه ورزشی چاپ تهران که به گروه رسانه‌ای خبر وابسته است. این روزنامه در سال 1376 توسط حسین واحدی‌پور و ناصر احمدپور بنیان گذاری شد. خبر ورزشی رتبه اول روزنامه‌های ورزشی ایران، رتبه دوم روزنامه‌های خصوصی و رتبه پنجم کل کشور را داراست. ما قصد داریم در این مطلب در رابطه با دفتر روزنامه خبرورزشی اطلاعات ارزشمندی به شما بدهیم چنانچه در این رابطه کنجکاو هستید با ما همراه شوید.

تاریخچه

خبر ورزشی ابتدا یک ویژه‌نامه 4 صفحه‌ای بود که اوایل سال 1376 در دل روزنامه خبر منتشر می‌شد. ناصر احمدپور که آن زمان دبیر سرویس ورزشی روزنامه خبر بود، هر سه‌شنبه 4 صفحه ویژه‌نامه ورزشی به عنوان ضمیمه روزنامه خبر منتشر کرد که خیلی زود جای خود را در بین مخاطبان ورزش باز کرد. باتوجه به استقبال مخاطبان، احمدپور به حسین واحدی‌پور صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول روزنامه پیشنهاد کرد خبر ورزشی به شکل روزنامه‌ای مستقل منتشر شود. با پیگیری واحدی‌پور خیلی زود (سه‌ماهه) امتیاز روزنامه‌ای به نام خبر ورزشی صادر و از مهرماه سال 1376 به صورت هفتگی و سپس یک‌روز در میان و از 6 آذر به صورت روزانه منتشر شد اولین سردبیر دفتر روزنامه خبر ورزشی، یکی از دو مؤسس این روزنامه و صاحب اصلی طرح انتشار روزنامه‌ای با رویه کوتاه‌نویسی بود؛ ناصر احمدپور که دو دوره سردبیری روزنامه خبر ورزشی را برعهده داشت.

بعد از خداحافظی احمدپور، عباس عبدالملکی تا آخر سال 1386 و به مدت 5 سال سردبیری خبر ورزشی را برعهده داشت تا این که در سال 1387 دوباره ناصر احمدپور سردبیر  روزنامه خبر ورزشی شد. ولی این بار همکاری سردبیر با روزنامه یک سال هم دوام نداشت و طرفین پس از یازده ماه همکاری‌شان را قطع کردند تا سردبیری به سعید آجورلو برسد. اواسط سال 1388 علی جوادی به سردبیری دفتر روزنامه خبر ورزشی برگزیده شد، جوادی تا روزهای پایانی سال 1394 سردبیر خبر ورزشی بود اما پس از 6 سال و 6 ماه سردبیری خبر ورزشی، مهدی هژبری جای علی جوادی سردبیر شد. مهدی هژبری از روزنامه‌نگاران قدیمی خبر ورزشی و معاون علی جوادی بود که سرپرستی دفترروزنامه خبر ورزشی را برعهده گرفت.

تأثیرات رسانه‌ ها روی ﻓﺮﻫﻨﮓ

رﺳــﺎﻧﻪ ﻫــﺎی ﺟﻤﻌــی در ﺷــﻜﻞﮔﻴــﺮی ﻓﺮﻫﻨــﮓ و ﻫﻮﻳــﺖ ﺟﺎﻣﻌــﻪ ﺗــﺄﺛﻴﺮ زیادی دارند. با توجه به راﺑطه فشرده ﻓﺮﻫﻨﮓ، ﻫﻮﻳﺖ و ارﺗﺒﺎﻃﺎت این اهمیت دارد ﻛﻪ بفهمیم ﻣﻠﺖﻫﺎ ﭼﮕﻮﻧﻪ به کمک رسانه‌ها، بر فرهنگ مردم اثر می گذارند. بر همین اساس است که «مسئولان فرهنگی و رسانه‌ ای» برای اصلاح روند حاکم بر وسایل ارتباط جمعی و خصوصاً رادیو و تلویزیون، تلاشی مستمر به کار می‌برند. در نتیجه مسئولان ‌می‌توانند ضمن دور کردن این رسانه‌ها از ابتذال اخلاقی حاکم، نقش انسان‌سازی شایسته را به آنها بازگردانند. البته به جای تولید قدرت اجتماعی مخرب و فسادانگیز، آنها را در جهت تولید قدرت اجتماعی اصلاح‌گر و تکامل‌دهنده قرار دهند.

تاثیر رسانه های جهانی بر هویت فرهنگی جوانان

یکی از مسائل روان‌شناختی درباره اینترنت، هویت ناشناس کاربر است. هویت، واجد سه عنصر است: عنصر شخصی، فرهنگی و اجتماعی، که هر یک در تکوین شخصیت فرد نقش مهمی را ایفا می‌کنند. در مقایسه‌ها، هویت شخصی ویژگی بی‌همتای فرد را تشکیل می‌دهد و هویت اجتماعی در پیوند با گروه‌ها و اجتماعات مختلف قرار می‌گیرد.

با امکانات و گزینه‌های فراونی که رسانه‌های عمومی از جمله اینترنت در اختیار جوانان می‌گذارد، آنان دائماً با محرک‌های جدید و انواع مختلف رفتار آشنا می‌شوند. چنین فضایی هویت نامشخص و دائماً متحولی را می‌آفریند، خصوصاً برای نسلی که در مقایسه با نسل قبل با محرک‌های فراوانی مواجه است. همچنین از طریق رسانه‌های جمعی، افراد خط مفروض میان فضای عمومی و خصوصی را تجدید سازمان می‌کنند و این امکانی است که جوانان فعالانه از آن استفاده می‌کنند.

سخن آخر

ما در این مطلب سعی داشتیم تا نکات ارزشمندی در رابطه با دفتر روزنامه خبر ورزشی، تاثیر رسانه های جهانی برهویت فرهنگی جوانان، تاثیر رسانه ها بر فرهنگ به شما بدهیم.

شما جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما کلیک نمایید و یا می‌توانید از طریق واتس‌اَپ سفارش آگهی دهید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *