دفتر روزنامه خراسان
دفتر روزنامه خراسان
روزنامه خراسان از تاریخ ۵ بهمن ۱۳۷۷ بهطور همزمان در مشهد و تهران چاپ میشود. روزنامه خراسان روزنامهای فارسی زبان است که دو دفتر مرکزی در مشهد و تهران دارد. انتشار روزنامه در سطح کشوری است و رویکردی ویژه به سوی شرق دارد. دفتر روزنامه خراسان قدیمی ترین روزنامه محلی در حال انتشار ایران است و پس از آن روزنامههای اطلاعات، کیهان، چهارمین روزنامه قدیمی سراسری در ایران است. این روزنامه در رتبه بندی پر تیراژ ترین روزنامه های کشور بعد از جام جم و همشهری رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. دفتر این روزنامه به هیچ جناح سیاسی وابسته نیست. صاحب امتیاز روزنامه خراسان مدتی بعد از انقلاب بنیاد شهید بود که بعد ها به موسسه فرهنگی و هنری خراسان داده شد. رویکرد اصلی دفتر روزنامه فرنگی اجتماعی و سایسی و خبری است.
تاریخچه
نخستین شماره روزنامه خراسان، در سال 1327 به مدیریت سید حسین اردبیلی که بعدها نماینده مجلس نیز شد. منتشر می شد. روزنامه خراسان در آن زمان به صورت زیر زمینی چاپ می گردید. برای انتشار روزنامه خراسان از ادیبانی چون ملکالشعرای بهار کمک گرفت. دوران فعالیت خراسان عصر مشروطه، تداومی نداشت و بعد از ماجرای فتح تهران، در تیرماه سال 1288، آخرین شماره این روزنامه در دوره مشروطه، یعنی شماره 24 آن، در مردادماه همین سال انتشار یافت. به تدریج چاپ منظم سالنامههای خراسان را از سال 1313 در دستور کار قرار داد و اولین شماره از آن سرانجام با تلاش عبدالحسین تهرانیان منتشر شد. این مطلب سعی دارد تا دررابطه با دفتر روزنامه ابرار اطلاعات مفید و ارزشمندی به شما بدهد، با ما همراه باشید.
نقش رسانه ها در توسعه یک کشور چیست؟
توسعه رسانه که شامل ایجاد ظرفیت برای نهادها یا افراد مرتبط با آزادی بیان، تنوع رسانه ها و همچنین شفافیت مالکیت رسانه است. توسعه رسانه ها از طریق حمایت از رسانه های آزاد و مستقل در دموکراسی و گفتمان دموکراتیک مؤثر نقش دارد.
رسانه های اجتماعی چگونه بر رشد اقتصادی تاثیر می گذارند؟
رسانههای اجتماعی میتوانند گروهها و افراد مختلفی را که در سراسر کره زمین به موضوعات خاص اختصاص دادهاند، متحد کند. شکلگیری جوامع و توانایی رسانههای اجتماعی برای متحد کردن گروهها نشان میدهد که چگونه رسانههای اجتماعی میتوانند به طور مثبت به رشد اقتصادی کمک کنند.
رسانه ها و اطلاعات چگونه فرصت های اقتصادی را ارتقا می دهند؟
مطبوعات آزاد و مستقل می توانند اطلاعات و نظارت بر روند توسعه سیاست های اقتصادی را ارائه دهند که منجر به سیاست های اقتصادی موثرتر می شود. همچنین می تواند ریسک سیاسی را کاهش دهند و حکمرانی خوب را افزایش دهد شرایطی که برای توسعه اقتصادی قوی مهم هستند.
چگونه رسانه های اجتماعی می توانند به کشورهای در حال توسعه کمک کنند؟
رسانه های اجتماعی به عنوان یک اکولایزر در کشورهای در حال توسعه، به این معناست که مردم مناطق روستایی یا با دسترسی اندک به خدمات، اکنون می توانند خدمات آموزشی، بهداشتی و مالی را به روش هایی دریافت کنند که قبل از گسترش رسانه های اجتماعی غیرممکن بود.
سخن آخر
ما در این مطلب سعی داشتیم که در رابطه با دفتر روزنامه خراسان، رسانه ها و اطلاعات چگونگی ارتقا فرصت های اقتصادی،چگونگی تاثیر رسانه ها در ارتقا رشد اقتصادی، نقش رسانه ها در توسعه یک کشور، امیدواریم تا اینجای مطلب همراه ما بوده و از مطالعه آن لذت برده باشید.
شما جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما کلیک نمایید و یا میتوانید از طریق واتساَپ سفارش آگهی دهید.
دیدگاهتان را بنویسید
می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟خیالتان راحت باشد :)