دفتر روزنامه همشهری
دفتر روزنامه همشهری
روزنامه همشهری روزنامهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ورزشی میباشد که به صاحب امتیازی شهرداری تهران توسط مؤسسه همشهری از سال 1371 در ایران منتشر میشود. مؤسسه همشهری یک مؤسسه مطبوعاتی وابسته به شهرداری تهران است. این مؤسسه از بزرگترین مؤسسات رسانهای در ایران است، بهطوریکه نشریههای گوناگون آن، نیمی از کاغذ مصرفیِ مطبوعات کشور را به خود اختصاص میدهند. ما در این مطلب سعی داریم تا در رابطه با دفتر روزنامه همشهری به شما اطلاعات ارزشمندی بدهیم، با آگهی روزنامه همراه باشید.
تاریخچه
سال 1370 ایده راهاندازی روزنامه توسط غلامحسین کرباسچی و همکاران مطرح شد و در سال 1371 نخستین شماره همشهری در 16 صفحه و به صاحبامتیازی شهرداری تهران منتشر شد اما هماکنون توسط مؤسسه همشهری منتشر میشود. این روزنامه از همان ابتدای فعالیت با ظاهر رنگی و جذابش توانست خوانندگان بسیاری را جذب کند. نخستین سر دبیر این رسانه احمد ستاری فر بود. همشهری از بهمن 1386 به مدت 6 ماه صفحههایی نیز با عنوان «همشهری عصر» منتشر میکرد.
در روزهای پنجشنبه همشهری کتابی رایگان نیز ضمیمه روزنامه خود میکرد که این ضمیمه دیگر منتشر نمیشود. مدیریت همشهری در تیر 1387 کنارهگیری کرد و حسین انتظامی جای خود را به علیاصغر محکی داد. در شهریور 1389 محکمی نیز از سمت مدیر عاملی همشهری کناره گیری کرد و جای خود را به مهدی ذاکری داد . در شهریور 1396 محمد علی نجفی شهردار وقت تهران کسری نوری شمیرانی (سردبیر قبلی روزنامه ایران و شهروند) را به سرپرست موسسه همشهری منصوب کرد و در شهریور سال 1396 مرتضی حاجی پس از 22 سال بار دیگر مدیر عامل موسسه همشهری شد.
رسانه ها چگونه سلامت روان را نشان می دهند؟
تصویر رسانه ای از آنچه که سلامت روان است، اغلب کج است و به طور مداوم به گمان های منفی منجر می شود که فقط باعث کاهش احساسات، افکار و اعمال فرد می شود.
اخبار منفی چگونه بر مغز تأثیر می گذارد؟
به گفته یکی استاتید بازنشسته روانشناسی ، قرار گرفتن در معرض اخبار بد میتواند نگرانیهای شخصی را بدتر به نظر برساند و حتی باعث واکنشهای استرس حاد و برخی علائم اختلال استرس پس از سانحه شود که میتواند بسیار طولانی باشد.
رسانه ها چگونه مردان را بازنمایی می کنند؟
مردها در مقایسه با زن ها بیشتر در رسانه ها مقایسه می شوند و این تصویرها اغلب بر اساس کلیشه های جنسیتی است. شخصیتهای مرد در سینما و تلویزیون اغلب نسبت به مرد معمولی که قرار است نمایندگی کنند، خشنتر، تهاجمیتر، سلطهجوتر و … هستند.
مردانگی سمی در رسانه چیست؟
این عبارت بر بدترین جنبه های ویژگی های کلیشه ای مردانه تأکید دارد. مردانگی سمی با ویژگی هایی مانند خشونت، تسلط، بی سوادی عاطفی، استحقاق جنسی و خصومت با زنانگی شناخت می شوند. این نسخه از مردانگی به دو دلیل “سمی” دید می شود که در هر منطقه و محلهای می توان این کلیشه های جنسیتی و سمی را مشاهده نمود.
مردان در تبلیغات چگونه هستند؟
تبلیغات تعریف مرد بودن را محدود می کند. با توجه به الگو های تبلیغاتی قدیمی ارائه شده، مردان مسئول، خودکفا و اکثرا تنها هستند. هنگامی که با مردان دیگر مقایسه می شوند، به نظر می رسد که آماده هستند تا هر لحظه پرخاشگری خود را آزاد کنند. وقتی با زنان مقایسه می شوند، باید مسلط باشند.
سخن آخر
ما در این مطلب سعی داشتیم تا نکات ارزشمندی در رابطه با دفتر روزنامه همشهری، تاثیر رسانه برسلامت روان، مردانگی سمی و وجه مرد در تبلیغات رسانه به شما بدهیم.
شما جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما کلیک نمایید و یا میتوانید از طریق واتساَپ سفارش آگهی دهید.
دیدگاهتان را بنویسید
می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟خیالتان راحت باشد :)