تلفن روزنامه شرق

دفتر روزنامه شرق

دفتر روزنامه شرق

روزنامه شرق روزنامه‌ای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که متعلق به حذب اصلاح‌طلب است. این روزنامه در سال 1382 به سردبیری محمد قوچانی، مدیرمسئولی مهدی رحمانیان و با حضور محمد عطریانفر به عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری منتشر شد. که سردبیر فعلی آن علی دهقان است. ما در این مطلب سعی داریم تا در رابطه با دفتر روزنامه شرق به شما اطلاعات ارزشمندی بدهیم، با آگهی روزنامه همراه باشید.

تاریخچه

روزنامه شرق که از روزنامه‌های اصلاح طلب ایران به شمار می‌رود در سال 1383 با صاحب امتیازی و مدیرمسئولی مهدی رحمانیان انتشارش را آغاز کرد. مهدی رحمانیان در زمانی که در دولت سید محمد خاتمی فرماندار چابهار بود مجوز هفته‌نامه محلی با نام شورای شرق را در سال 1377 می‌گیرد. پس از پایان دوره فرمانداری اش در چابهار مجوز آن هفته نامه محلی را به روزنامه سراسری تبدیل کرده و همین روزنامه‌ای است که با نام شرق منتشر می‌شود. این روزنامه 4  بار دور دوران فعالیت خود توقیف شد.

این روزنامه یک‌بار دیگر در سال 1382 از سوی شعبه 6 دادسرای ویژه کارکنان دولت توقیف و در تاریخ  اسفند 1382 رفع توقیف شد و بار دوم در شهریور 1385 مجدداً خبر توقیف آن انتشار یافت که علت آن چاپ یک کاریکاتور در صفحه پایانی سال 1385 عنوان شد. روزنامه شرق در سال 1386  بار دیگر به دستور هیئت نظارت بر مطبوعات توقیف شد. علت توقیف چاپ مصاحبه با ساقی قهرمان شاعر اشعار اروتیک اعلام شد. دفتر روزنامه شرق دو بار برای انتشار این مصاحبه به صورت غیرعمد، عذر خواهی کرد اما در نهایت توقیف گردید. در سال 1391، روزنامه شرق به دلیل انتشار کاریکاتوری از هادی حیدری با عنوان چشم‌بندان؛ برای چهارمین بار توقیف شد.

تاثیر رسانه ها بر افکار و عقاید مردم چگونه است؟

تأثیر رسانه‌های جمعی یا اثر رسانه‌ای بر بسیاری از جنبه‌های زندگی انسان تأثیر می‌گذارد. شامل رأی دادن به شیوه‌ای خاص، دیدگاه‌ها و باورهای فردی یا انحراف دانش فرد از موضوعی خاص به دلیل ارائه اطلاعات نادرست باشد. به نوعی جهت دهی به افکار و عقاید مردم که میتوانند ابزار راحتی برای بدنام یا مشهور کردن افراد در جامعه نیز باشند.

چگونه رسانه های اجتماعی به آگاهی کمک می کنند؟

گسترش آگاهی، رسانه‌های اجتماعی می‌توانند بستری برای اشتراک‌گذاری داستان‌ها، روایت‌ها و عکس‌ها، ارائه حقایق و داده‌ها به روشی قابل مصرف ایجاد کنند که با کمک به درک مخاطب، مخاطب را درگیر فهمیدن سره نخ ها و یافتن حقایق می‌کند.

رسانه ها چگونه بر ذهن مردم تأثیر می گذارند؟

مطالعات متعدد ارتباط قوی بین رسانه های اجتماعی سنگین و افزایش خطر افسردگی، اضطراب، تنهایی، آسیب رساندن به خود و حتی افکار خودکشی و بیماری های روانی مختلف را یافته اند. رسانه های اجتماعی ممکن است تجربیات منفی را ترویج کنند: نارسایی در مورد زندگی یا ظاهر شما حتی می‌دانید که تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی مشاهده می‌کنید دستکاری می‌شوند، باز هم می‌توانند در مورد ظاهرتان یا آنچه در زندگی‌تان می‌گذرد احساس ناامنی کنید. به طور مثال، همه ما می دانیم که افراد دیگر تمایل دارند فقط نکات مهم و نکات قوت زندگی خود را به اشتراک بگذارند، به ندرت نقاط ضعفی را که همه تجربه خواهید دید.

سخن آخر

ما در این مطلب سعی داشتیم تا نکات ارزشمندی در رابطه با دفتر روزنامه شرق، تاثیر رسانه ها بر افکار و عقاید مردم، چگونه رسانه های اجتماعی به آگاهی کمک میکنند، رسانه ها چگونه بر ذهن مردم تاثیر میگذارند به شما بدهیم.

شما جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما کلیک نمایید و یا می‌توانید از طریق واتس‌اَپ سفارش آگهی دهید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *